Brodska oprema i sustavi > Brodski dizajn i samogradnja

Pramac

(1/3) > >>

pomorac:
Naslov je brodski dizajn, pa da iskoristim i postavim jedno pitanje. Možda će nekima biti smiješno ali to me uopće ne brine, ja priznajem da sam početnik u svijetu jedrenja i interesira zašto skoro sve jedrilice imaju zatupljenu provu, neke manje neke više ali uglavnom sve? Znam da nije zbog izrade niti zbog kojekavih ostalih sitnica, vjerojatno ima to svoju vrijednost u prolazu kroz more i valove, a mene interesira kakvu - stručno obrazloženo?
To do sada nigdje nisam našao, ni u literaturi ni po forumu, ako je negdje da sam previdio slobodno recite pa ću pogledat.

jazavac:
Možeš li biti malo precizniji?
Meni prove jedrilica izgledaju puno oštrije u odnosu na primjerice glisere, motornjake, moderne pasare ili trgovačke brodove...ili možda misliš na sam oblik ašte (pramčane statve kod drvenih brodova) koja je najčešće malo zaobljena?  confuse0006

pomorac:
Da, baš na to mislim, čak i ne da su zaobljene nego potpuno ravne, okomito na smjer kretanja, zašto, zbog čega? To ih sigurno uspori malo kada presiječe val?

traktor:
Ako mislim ono sto ti mislis ( pramac na Neverinu 1020) onda je to stvar "grafickog" boat designa  guog98. Tu je malo "mode" ko sto prednji dio  cipele moze biti kvadratni, a narocito ako su talijani u prici. U tome, ako ima mjere i ukusa, nema nista loseg. Estetski dio designa je isto vazan. part0011
 Da se pramac zabija u val dogadja se u principu kad jedris( plovis) u vjetar ili valove. Zato su interesantni "naopaki"pramci koji se u zadnje vrijeme pojavljuju( plovci oba broda na Am. cupu)
Kod jedrenja u vjetar i nagnutog broda poznata je tendencija da se pramac zabija u vodu, a zna se i razlog. Kod Hreka , naprimjer, tank vodenog balasta (u "RIB" plovku) dug je  tri metra i pocinje od krme, tako da tih 350 kg ima znacajni utjecaj na uzduzni trim broda u smislu podizanja prove. ( vodeni se balast pomakne oko dva metra natrag :angel02)